Dihanje med vadbo (treningom) 2. del

Updated: Apr 9

Zadnjič smo govorili o problemih, ki se pogosto pojavijo, ko nepravilno dihamo med samo vadbo (treningom) in imamo zaradi tega lahko tudi probleme pri dokončanju treninga. Tokrat bomo pogledali en vidik, zakaj je pravilno dihanje med izvajanjem vaj tako pomembno.

Dihanje, kot nezaveden eksistenčen proces, pri katerem gre za izmenjavo kisika, ki ga vdihnemo in ogljikovega dioksida, ki ga izdihamo, je tako samoumeven, da ga ne znamo izkoristiti v polni meri, ko je potreba po njegovem delovanju povečana. Med izvajanjem vaj z obremenitvijo (dodatno breme je lahko ali lastna teža ali uteži), kjer je poraba kisika v mišičnem tkivu največja, moramo poskrbeti, da telo oskrbujemo s čim večjo količino kisika. Istočasno oz v drugem koraku, pa moramo poskrbeti, da odvedemo čim večjo količino ogljikovega dioksida, ki je "odpaden" material.

In prav že zaradi opisanega, je zelo pomembno, da poskrbimo, da je dihanje ritmično in primerno globoko, da v pljuča dobimo čim več kisika, kar pa je še bolj pomembno, je to, da tudi čim bolj izdihamo ogljikov dioksid, torej da izpraznimo pljuča kolikor se le da. Zakaj? Ker, če jih ne, bomo težko v naslednjem koraku napolnili pljuča s čim večjo količino svežega kisika.

Še primer, da bo lažje razumljivo: če imamo v pol polnem kozarcu staro vodo, in želimo imeti v kozarcu samo svežo vodo, bomo poskrbeli, da popolnoma izlijemo staro vodo, saj bo le tako dovolj prostora v kozarcu


Ostanite pridni in trenirajte še naprej, mi pa se beremo naslednjič, ko nadaljujemo tematiko dihanja ...



23 views0 comments

Recent Posts

See All